Promocja produktów to chleb powszedni marketingu. Niezależnie czy chodzi o nowy twarożek znanej marki, produkt kosmetyczny w jednorazowych próbkach, rewelacyjne chusteczki do czyszczenia okularów czy promocję usług bankowych, każdy towar, produkt czy usługa potrzebuje jednego – zwrócenia uwagi klienta. Pośpiech i nadmiar komunikatów sprawiają, że jest to obecnie coś bardzo deficytowego. Jak więc zdobyć zainteresowanie konsumentów?
W dobie coraz bardziej niezwykłych metod prezentacji wizualnej i medialnej niesłusznie zapomina się o tym, czego człowiek zawsze potrzebuje – czyli o bezpośrednim kontakcie z drugą osobą. Podstawą sztuki reklamowej jest odpowiednia ekspozycja produktu, co najczęściej osiąga się przy pomocy środków plastycznych: opakowana, logotypu, charakterystycznej kolorystyki itp. – wszystko po to, by produkt zapadł w pamięć klientom. Jednak kolejny etap wymaga udziału człowieka.
Reklama to nie to samo co informacja
Reklamy opowiadają krótkie historie, sugestywnie pokazując, jakie emocje, potrzeby czy oczekiwania wiążą się z produktem. Niezależnie od tego, czy reklamuje się środki ochrony roślin, czekoladowe batoniki czy klej do protez stomatologicznych, powinien zostać ukazany w związku z bohaterem reklamy. To za jego pośrednictwem konsument przekonuje się do artykułu, marki, a nawet idei (w przypadku kampanii społecznych).
Umiejętność promowania wymaga dużej wprawy
W wersji na żywo promotorzy często zaniedbują atrakcyjny dla kupującego bezpośredni kontakt z klientem. O tym, że jest potrzebny, świadczy bogata oferta targów ze stoiskami czy punktów promocji w marketach i galeriach handlowych. Jednak ich organizatorzy popełniają podstawowy błąd – do promowania produktów zatrudniają nieprofesjonalne osoby. To, co może sprawdzić się w przypadku sympatycznej uczennicy, częstującej klientów w sklepie kawałkami sera czy wędliny do spróbowania, nie musi być odpowiednie w przypadku promowania oferty wakacyjnej czy usług związanych z montażem klimatyzacji.
Sztuka profesjonalnej promocji – agencja hostess
Jak zatem połączyć nienaganną aparycję, miękkie kompetencje i umiejętność uniwersalnych odpowiedzi na pytania zainteresowanych? Cechy zewnętrzne, które według badań socjologicznych budzą zaufanie i otwierają na kontakt, związane są z urodą, wzrostem czy brzmieniem głosu. Wbrew pozorom można to wszystko przygotować i zająć się promocją z profesjonalnym podejściem. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę „agencja hostess warszawa” lub do pierwszych dwóch słów dodać inne miasto, by skontaktować się z podmiotem, który gwarantuje skuteczne promowanie na najwyższym poziomie. Praca profesjonalnej hostessy nie polega wyłącznie na uśmiechaniu się – za aparycją idą inne umiejętności, niezbędne w kontaktach z potencjalnymi klientami.